Oyun Yöntemiyle Tarih Öğretiminin Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi
Ülkemiz eğitim sistemi içinde yer alan temel disiplinlerden biri tarih dersidir.
Ulus bilincinin inşası, milli ve manevi değerlerin geliştirilerek toplumsal bütünlüğün
korunması gibi hedeflerin yanı sıra daha evrensel bir düzlemde kültürel çeşitliliği
kabul eden, hoşgörülü bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek tarih eğitiminin
temel işlevlerindendir (Safran, 2010, s.20).
Tarih dersi doğası itibari ile diğer bilimlerden farklı olarak soyut bilgi ve
kavramların öğrenciye kazandırılması esasına dayanır. Soyut kavramların öğrenciye
kavratılması, siyasi ya da sosyal gelişmeler hakkında öğrencilerin değerlendirme ve
yorum yapması oldukça zordur (Bal, 2010, s.373). Bu durum geçmişe ait bu soyut
bilgi birikimlerini öğrencilere kazandırmaya çalışılan tarih öğretmenin işini
zorlaştırmaktadır.
Makalenin tamamını okumak için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.