4 Temmuz 2019 Perşembe

Tarih Öğretiminde Materyal Kullanımı

Tarih Öğretiminde Materyal Kullanımı

Tarih dersi konusu itibariyle günümüzden uzun zaman önce meydana gelmiş olaylarla ilgilenmektedir. Tarih programında yer alan konular, genelde öğrencilerin günlük yaşam ve deneyimlerinden uzaktır. Her ne kadar çevremizde geçmişten bu güne kalan pek çok tarihsel kalıntı ve materyal bulunsa da tarih dersi içeriği itibariyle soyut bir ders olarak tanımlanabilir. 

Tarih dersinin bu özelliği nedeniyle özellikle yaşı küçük olan öğrenciler, kendi zaman dilimlerinden çok önce meydana gelmiş olayları anlamlandırmakta problemler yaşamaktadırlar. Başka bir deyişle, tarihin bu güne getirilmeden öğretilmeye çalışılması nedeniyle, bazı öğrencilerin gözünde tarih dersi,
sıkıcı, anlaşılmayan bir dizi isim, sayı, rakam ve maddelerden ibaret bir derstir.
Geçmişin bu güne getirilmesinde yararlanabileceğimiz en önemli unsurlardan bir tanesi tarihsel çevredir. Tarihsel çevre bünyesinde binalar, yollar, kaleler, tarihi olayların yaşandığı açık mekânlar ve tarihsel nesneler gibi birçok unsur vardır. Buna ilaveten, geçmişten bu güne kalan anılar, mektuplar, haritalar, gazeteler, planlar, posta kartları, pullar, paralar, resimler, kitaplar ve tarihsel nesneler, tarih öğretimine önemli katkı sağlayabilecek unsurlardır. Tarihsel çevre ve nesnelerin tarih derslerinde etkili bir biçimde kullanılmasıyla, tarih dersleri daha somut ve verimli bir hale getirilebilir.
Tarih derslerinde geçmişi bu güne getirme ve bu dersleri daha anlaşılır ve zevkli kılmanın yollarından birisi, dersin içeriğine yönelik materyal tasarlamak ve ilgili öğretim teknolojilerinden yararlanmaktır. Tarih dersleri bünyesinde çok değişik materyaller kullanmak mümkündür.

Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı - PDF:

Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2. Baskı Editörler İsmail H. DEMİRCİOĞLU İbrahim TURAN İbrahim Hakkı ÖZTÜRK Ayten KİRİŞ Gülin KARABAĞ Erkan Da ÖZBAŞ Ahmet ŞİMŞEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.