31 Ağustos 2019 Cumartesi

2019-2020 TARİH ZÜMRESİ TOPLANTI KARARLARI (TASLAK)

ÖĞRETMEN İMECESİ -Eğitim 4.0 Projesi Kapsamında 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Senebaşı Tarih Zümre Öğretmenleri Toplantısı 

ALINAN KARARLAR
  1. Değişen ihtiyaçlar doğrultusunda 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında bütün öğretim programlarının yenilenmiş olması, yeni ortaöğretim tasarımının uygulamaya konması, zümre öğretmenleri arasında işbirliği, dayanışma ve paylaşım ihtiyacının artmasına yol açmıştır. Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğünün 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde hazırladığı ÖĞRETMEN İMECESİ /Eğitim 4.0 Projesinin “TARİH İMECESİ” adıyla 2019-2020 eğitim öğretim yılında pilot uygulama olarak ele alınmasına ve işbirliği, dayanışma ve paylaşımın sürekliliğini sağlamak amacıyla dijital zeminlerde birlikte çalışılmasına, 
  2. Eğitim 4.0 ‘ın planlandığı bu dönemde dijitalleşmesinin kaçınılmaz olduğu kabul edilmiş ve ortak iletişim, işbirliği, üretim ve paylaşım zemini olarak çalışmalarmızı TARİH ZÜMRESİ Modülü altında sürdürmeye ve öğretme - öğrenme süreçlerimizi ÖĞRETMEN İMECESİ /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında yer alan, TARİH-9 DERSİ MODÜLÜ
    TARİH-10 DERSİ MODÜLÜ
    TARİH-11 DERSİ MODÜLÜ
    T.C. İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK
    ÇAĞDAŞ TÜRK ve DÜNYA TARİHİ
    TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYETİ TARİHİ dijital ders modülleri üzerinden geliştirmeye ve uygulamaya, 
  3. Ders kitaplarının yanında öğretim programlarında ortaya konan kazanımlar doğrultusunda planlama yapılmasına ve uygulamaların da kazanım bazlı sürdürülmesie,. Bu maksatla TARİH ÖĞRETİMİ adıyla proje kapsamında bir modül oluşturulmasına ve geliştirilmesine,
  4. Yaptıklarımızı tanımlamaya, tanımladıklarımızı da yapmaya, süreç odaklı, ölçülebilir, sürekli gelişime uygun standart iş akışları oluşturmaya, Tarih zümresi öğretmenler olarak iş yapma biçimimizi gözden geçirmeye, kalite ve yalın yönetim felsefesini hayata geçirmeye, Kalite felsefesiyle yalın bir anlayışla her kazanım için;
    Kazanım günlük ders planı (Her kazanım için ayrıntılı öğretim programlarına ve kazanım amaçlarına uygun ders planı)
    Kazanım ders içeriği (Her kazanım için ders kitabından bağımsız kazanım ifadesi ve açıklamaları doğrultusunda bir kazanım ders içeriği)
    Kazanım kavram haritası (Her kazanım için kazanımı ifade eden bir kazanım kavram haritası)
    Kazanım materyalleri havuzu (kazanımla ilgili materyaller bir havuzda toplanır.)
    Kazanım etkinlikleri havuzu (kazanım etkinlikleri bir havuzda toplanır.)
    Ölçme - değerlendirme havuzu (ölçme değerlendirme malzemeleri, soruları, testleri bir havuzda toplanır.)
    Kazanım sunumu / videosu (Ders planına uygun, ders içeriği, ders materyalleri, etkinlikleri ve ölçme değerlendirme araçlarının yer aldığı etkili bir slayt/sunum) oluşturmaya ve geliştirmeye,
  5. Ders İmecesi ile ortaya konan planlar, materyaller öğretmenleri luzumsuz tekrarlardan kurtarmak ve israfı önlemek için olup, olduğu gibi birebir uygulanacak bir kalıp değildir. Ders işlenirken, öğretmenin bilgisi, yeteneği, dersin işleneceği sınıfın düzeyi, hazır bulunuşluluğu, fiziki ortamlar, değişen şartlar vb. faktörlerin göz önüne alınmasına,
  6. Zümre öğretmenlerinin ders işlenişi ile ilgili tespitlerini, öğrenci yaklaşımlarını, öğrenmenin gerçekleşme düzeyini vb. standart olarak sistemde hazır olan “Kazanım Değerlendirme Formu” doldurarak “Ders İmecesi Ekipleri”ne dönütler vermesine, 
  7. Zümre öğretmenlerinin proje kapsamında ürettiği ders modüllerinin ve çıktılarının, öğrenciler de dahil herkes için kullanıma açık tutulmasına, 
  8. Tarih derslerinin işlenişinde Türk Milleti’nin başarıları göz önüne getirilmesi, milletimizin geleceğine güvenen, üstün ahlak değerlerini benimsemiş, hürriyet ve demokrasi anlayışını kavramış, milli bilince sahip, aydın, uyanık, sorumluluk almaya kararlı ve düşünen vatandaşlar yetiştirme görevinin ön planda tutulmasına, 
  9. Araştırma ruhuna sahip, yeni bilgilere açık ve meraklı, öğrendiklerini akıl süzgecinden geçiren, sorgulayan fikri hür vicdanı hür bireyler olmalarının öneminin kavratılmasına, 
  10. Aklını ve vicdanını hiçbir otoriteye esir ettirmeden her türlü fikre ve inanca saygı duyan bireyler olmalarının öneminin vurgulanmasına, 
  11. Siyasi olayların seyrinden çok sebep sonuç ilişkileri üzerinde durulmasına, teferruat sayılabilecek tarihlerle yer ve kişi isimlerinin ezberletilmemesine, 
  12. Derslerin işlenişi sırasında okulun imkânlarından, ders araç gereçlerinden azami ölçüde faydalanılmasına, Konulara başlamadan önce öğrencilere konu ile ilgili ön bilgiler verilmesi ve öğrenci motivasyonunun sağlanmasına, 
  13. Dersin konusuna başlamadan, bir önceki konunun soru-cevap metodu ile pekiştirilmesi ve daha sonra günün konusu ile bağlantısının kurulmasına, 
  14. Öğrencilerin derse iştiraki sağlanıp, önemli görülen konular tarihi menkibe, hatıra, şiir, fıkralar ve etkinliklerle zenginleştirilmek suretiyle derse ilgilerinin çekilmesine, 
  15. Derslerde kitap okuma alışkanlığını da kazandırmaya yönelik olarak, öğrencilere tarihi sevdirecek romanlar okutulmasına, 
  16. Tarih derslerinin öğretim programlarından hareketle ünitelendirilmiş yıllık ders planlarının zümre öğretmenlerince dijital ortamlarda ortaklaşa hazırlanmasına ve uygulanmasına, 
  17. Proje çalışmalarının zümre toplantısında belirlenen konular içinden veya öğrencilerin kendilerinin belirleyeceği konulardan seçilmesine, proje ve performans çalışmalarının görsel, sunu, biyografi, araştırma vb. şekillerde verilmesine, 
  18. Öğrencilerin derse hazırlıkları, derse aktif katılımları ve dersle ilgili araştırma çalışmalarının da performans çalışması kapsamında ayrıca notla değerlendirilmesine, 
  19. Derslerin öğrencilerin üst düzey düşünme, davranış ve becerilerini geliştirecek (analiz, sentez uygulama ve değerlendirme gibi) şekilde işlenmesine, sınav sorularının da buna uygun hazırlanmasına, konuların pekişmesi için bolca etkinliğe yer verilmesine, 
  20. Fatih Projesi kapsamında kurulan EBA, E-Ders ve E-Kurs modüllerininın Öğretmen İMECESİ /Eğitim 4.0 projesi ile elde edilen içerik ve materyallerle güçlendirilmesine ve zenginleştirilmesine, bu modüllerin etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasına, 
  21. Zümre kararları ve ünitelendirilmiş yıllık planların indirilmesi ve çıktılarının alınması yerine çevre hassasiyeti göz önüne alınarak, kaynağında dijital olarak kullanılmasının tercih edilmesine, 
  22. Tarih zümre öğretmenlerinin okullarında öncelikle tarih, kültür ve medeniyetle ilgili sosyal etkinlikler çerçevesine kulüpler kurmalarına, kulüp çalışmalarını kolaylaştırmak, bilgi ve birikimi paylaşmak, çalışmaları birlikte planlamak ve projelendirmek için tarih zümresine katılan öğretmenlerin ortak kullandığı TARİH KÜLTÜR MEDENİYET KULÜBÜ modülü oluşturulmasına ve geliştirilmesine, 
  23. İmkânları kıt olan ülkemizde düşünmeyi, planlamayı, üretim yapabilmeyi ve ürettiklerimizi paylaşabilmeyi yeniden keşfetmemiz; eğitim sistemimizi, öğrenme-öğretme süreçlerimizi yeniden yapılandırmamız, Eğitim 4.0 ve 2023 vizyonu için yolumuzu aydınlatmamız ve her türlü israfı, hatayı, kalitesizliği yok etmek için çalışmamız gerektiğine karar verilmiştir.
  24. Bu çerçevede tarih zümresi öğretmenlerimizden, daha çok çalışmalarını değil, daha etkin, verimli ve sistemli çalışmalarını, birlikte çalışmanın ve üretmenin farkına varmalarını, İnternet ortamında buldukları rastgele plan, belge, bilgi, dokümanlarla değil proje kapsamında birlikte düşünerek, tasarlayarak, ürettiklerimize odaklanmalarını ve bu malzemelerle öğretme süreçlerini yapılandırmalarını, teknolojiyi eğitim - öğretim faaliyetlerimizde daha etkin ve verimli kullanabilmelerini, işbirlikli, planlı ve verimli çalışarak kazandığımız zamanı bir değer olarak, gençlere ayırmalarını, onları tarih bilinci içinde Türk Toplumunun hayırlı bir evladı olarak yetiştirmelerini bekliyoruz.
                                                                                                                                                                               UYGUNDUR.
                                                                                      …../ 09 / 2019
           
          Tarih Öğretmeni                   Müdür Yardımcısı                           Okul Müdürü

3 yorum:

  1. Değerli arkadaşlar, ÖĞRETMEN İMECESİ -Eğitim 4.0 Projesi kapsamında, hep beraber birlikte kocaman bir Tarih Öğretmenleri zümresiyiz. Mekan zaman sınırı yok. BİRLİKTE Düşünüyor, Tasarlıyor, Üretiyor ve Paylaşıyoruz. Yorumlarınızla katkılarınız bekleniyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir proje. Katkıda bulunmayı çok isterim ama Okulumda idareci olarak gorev yapiyorum ve osmanlıca derslerine giriyorum. Ama yinede sitenizi takip edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip etmenin ötesinde yapabileceğin bir şeyler vardır. İdareci olmak size avantaj bile sağlayabilir. Selamlar.

      Sil

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.