DERS İMECESİ

DERS İMECESİ FAALİYETLERİ

Kaynakları Eğitim 2023 vizyon belgesi doğrultusunda etkin ve verimli kullanmak, eğitim - öğretim faaliyetlerini ders programları doğrultusunda etkin olarak yürütmek için her ders zümresi için ayrı ayrı “Zümre Yürütme Kurulu” oluşturulur, Zümre kapsamında okutulacak her ders için “Ders İmecesi Ekipleri” kurulur.

Ders İmecesi Ekipleri dersleri ile ilgi öğrenme - öğretme süreçlerini “Ders İmecesi” (Lesson Study) veya “Ders Araştırması” adı verilen bir model ile kalite ve yalın üretim araçları kullanarak ve bulut ortamında dijital zeminlerde yürütür.

Ders İmecesi Ekipleri sene başı ve sene sonu öğretmenlerin mesleki çalışmaları kapsamında kısıtlı sürelerle planlı ve gündemli olarak bir araya gelir. Sanal sınıf uygulaması olan Google Classroom ekiplerin çalışmaları, üretmeleri, iletişim kurmaları ve etkileşimi için bir atölye/mutfak görevi görür. Buradaki çalışmalara katılım, kayıt yaptıran ilgili öğretmenler, akademisyenler eğitim yöneticileri dışında genel kullanıma kapalıdır. Ancak üretilen ve paylaşıma açılan ürünler, modül sitesi üzerinden herkes için kullanılabilir olur. Burası açık bir vitrin vazifesi görür.

Ders İmecesi Ekiplerinin çalışmaları sonucu ortaya çıkan ürünler nihai olarak öncelikle EBA, E-Ders üzerinden değerlendirilir ve benzer Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS / LMS) ile e- öğrenme aracına dönüştürülür.

DERS İMECESİ (DERS ARAŞTIRMASI) MODELİ (LESSON STUDY): 
"Ders imecesi" öğretmenleri, derslerini planlama, öğretme, gözlemleme, analiz etme ve düzenleme aşamalarında, önceden oluşturulmuş küçük gruplar halinde ve işbirlikçi bir şekilde çalışırlar. Bu projede ders öğretim programlarında yer alan derslerin branş öğretmenlerinin bir araya gelerek, dersi kazanım amaçlarına uygun olarak planlaması, uygulaması, ders bitiminden sonra dersin kritiğinin yapılması ve ders içeriklerinin dijitalleştirilmesine yönelik bir öğretmen işbirliği uygulaması olarak yeniden tanımlanmıştır. Ders İmecesi ile oluşturulan ders planlarının yanı sıra, yine eğitim-öğretim sürecine yayılan ders içerikleri, ders materyalleri, etkinlikler, ölçme değerlendirme araçları ders modülleri üzerinden üretilecek ve sürekli geliştirilecektir.

Ders İmecesi (Ders araştırması) modeli, öğrenci merkezli öğretimi uygulamak amacıyla Japonya’da ortaya çıkmış ve öğretmenlerin mesleki gelişimi için en çok kullanılan model olarak ifade edilmektedir. Japonya’da öğretmenlerin mesleki gelişimleri için kullanılan model, öğretmenlerin ortak bir hedef doğrultusunda işbirliği içinde çalışarak birlikte ders planı hazırlamaları, bu planı sınıfta uygulamaları, birbirlerini gözlemlemeleri ve işlenişi nasıl geliştirebilecekleri ile ilgili birbirlerinin ders anlatımlarının tartışmalarını içine alan profesyonel mesleki gelişim modeli olarak tanımlanabilir. Bu modelde, her bir ders bir araştırma gibi ele alınmakta, dersin öğretiminde yaşanan problem (bu araştırma sorusu da olabilir) belirlenip çözümüne yönelik ders planlanmakta, bu ders planı uygulanmakta, uygulama gözlemlenmekte ve etkililiği ile ortaya çıkan yeni problem/ler açısından değerlendirilmektedir. Bu süreç bir defada tamamlanmamakta ve döngü şeklinde devam etmektedir

Ders İmecesi modelinde temel olarak dört ayak bulunmaktadır. Hazırlık çalışmaları, dersin planlanması, dersin uygulanması ve ders sonrası tartışma ile dersin yeniden planlanması şeklindedir. Ders imecesi modeli bu proje kapsamında bir yıllık eğitim-öğretim sürecine yayılarak özelleştirilmiştir. Buna göre süreç;

Hazırlık süreci, (Yaz dönemi, Temmuz, Ağustos ayları)

Planlama - Tasarlama süreci (Sene başı Mesleki Çalışma -Eylül-Ekim)

Uygulama süreci (Öğretim yılı süreci Eylül-Haziran) ve

Değerlendirme süreci (Sene sonu Mesleki Çalışmalar -Mayıs-Haziran) olmak üzere dört aşamalı bir PUKO (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al) döngüsü olarak yürütülür.

1- Hazırlık Süreci, (Yaz dönemi, Temmuz, Ağustos ayları)

Zümre Yürütme Kurulunun oluşturulması: Kurul eylül ayı içerisinde oluşturulur ve çalışmalarını İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim -Öğretim işlerine bakan birim bünyesinde kalite ve yalın üretim anlayışı ile süreç odaklı olarak yürütülür.

Yaz dönemi (Temmuz- Ağustos) genel olarak hazırlık dönemi olarak adlandırılır. Dersin uygulama sürecinden Eğitim-öğretim yılı başlamadan önce yapılması gereken bütün hazırlıklar, planlamalar, görevlendirmeler, izin ve onaylar “Ders Zümresi Yürütme Kurulu” tarafından bu dönemde yapılır.

Ders İmecesi Ekiplerinin oluşturulması: Zümreler kendi ders programlarında yer alan her ders ve ünite için “Ders İmecesi Ekibi” oluşturur. Ders İmecesi Ekipleri dersleri ile ilgili zümre kararlarına yansıyan önceki yıldan gelen eksiklik ve aksaklıklar giderilir, alınır, eğitimler verilir, görev dağılımları yapılır, Modüller, süreçler, standartlar, iş akışları, değerlendirme formları, İş ve görev tanımları, çalışma planları hazırlanır, olanlar veriler ışığında tekrar gözden geçirilir. Eğitim-öğretim yılı başlamadan önce yapılması gereken bütün hazırlıklar, planlamalar, görevlendirmeler, izin ve onaylar bu dönemde gerçekleşir,

Modül konuları aşağıdaki tarih zümresi esas alınarak aşağıda tabloda belirlenmiş olup, konular, programlarda meydana gelen değişiklikler, mevcut durum ve ihtiyaçlara göre Zümre Yürütme Kurulları tarafından değiştirilebilir.

2- Planlama - Tasarlama Süreci (Sene başı mesleki çalışma -Eylül-Ekim)

Ders imecesi planlama süreci her eğitim - öğretim yılı başlamadan önce Eylül ayının ilk haftasında yapılan öğretmenlerin mesleki çalışmaları kapsamında “Zümre Yürütme Kurulları” ve “Ders İmecesi Ekipleri” tarafından planlanır. planlamalara acil olan ilk ünitelerden başlanır. ilk üniteler esas alınarak diğer ünitelerin planlaması ekim sonuna kadar bitirilir. Eylül ayı mesleki çalışma programları içinde yürütülecek olan Ders imecesi planlama süreci taslak planı aşağıdaki gibi olabilir.

Sorunu, dersi tanımlama ve inceleme: Ders imecesi çalışması bir problem çözme süreci olarak tanımlanır. Ders imecesi ekibi bir ünite bütünlüğü içinde ünite kazanımlarına nasıl ulaşılacağını sorun olarak ele alır ve sorunu tanımlar . Öğretmenler, odaklandıkları ünite çerçevesinde sorunu şekillendirir ve soruna (Ünite konularına ve kazanımlara) odaklanırlar. Sorun enine boyuna ele alınır. Öğretmenler, uzmanlar tarafından yazılmış, içerik, materyal, ders kitabı ve makaleleri okuyarak sorunu araştırırlar, çalışmak istedikleri standartlar, yöntem ve teknikler belirlenir.

Dersi planlama (I. Planlama): Herkes ders planını hazırlamaya katılır. Ders planı daha önce standart hale getirilmiş "Ders Kazanım Planı Şablonu" kullanılarak hazırlanır. Planlamada diğer öğretmenlerden ve akademisyenlerden destek alınır. Ders kazanım hedeflerine uygun olarak ve ünite bütünlüğü içinde planlanlanır. Amaç, etkili bir ders planı oluşturmanın ötesine geçmektir.

Hazırlanan ders planını deneme -uygulama (I. Uygulama): Hazırlanan ders planı doğrultusunda ders diğer öğretmenlerin gözetiminde verilir. Bir öğretmen, gruptaki diğer öğretmenler tarafından gözlemlenen dersi öğretir. Gözlemciler, öğrencilerin ne yaptığını ve öğretmenin ne yaptığını not eder. Derste, gelecekteki analiz ve tartışmalar için ses, video kaydı alınabilir. Standart olarak oluşturulan "Ders Uygulaması Gözlem Formu" kullanılır.

Uygulanan dersi değerlendirme ve etkisi üzerine düşünme (I. Değerlendirme): Grup ders anlatıldıktan kısa bir süre sonra toplanır. Dersi veren öğretmen, dersi kendi perspektifinden eleştirisine başlar. Grubun diğer üyeleri gözlemlerini problemli olarak görülen ders bölümleri üzerinde paylaşırlar. Öğrenci görüşleri de dahil olmak üzere toplanan veriler gözden geçirilir. Ders, derse ve öğretmene değil, öğrenci öğreniminin nasıl gerçekleştiğine ve desteklendiğine odaklanmalıdır.

Dersi gözden geçirme ve yeniden planlama (II. Planlama): Ders çalışma grubundaki öğretmenler, gözlemlerine, verilere, yansımalarına ve ilgili diğerlerinden gelen dönütlere dayanarak dersi gözden geçirirler. Malzemeleri, etkinlikleri, ortaya çıkan sorunları, sorulan soruları veya bunların hepsini değiştirebilirler. Bütün veriler, dönütler ve gözlemlere dayanarak ders yeniden planlanır. Böylece eleştirel bir süreçten geçmiş ve içselleştirilmiş kazanım odaklı bir ders planına sahip olunur.

Sonuçların ders modüllerinde ve bulut üzerinde paylaşılması: Paylaşım çeşitli şekillerde yapılır. Öğretmenler genellikle ders araştırma sürecindeki rollerini ve yansımaları belgeleyen ilgili “Ders Modülü” üzerinde bir portföy oluştururlar. Tamamlanan ders planları diğer öğretmenlere paylaşıma ve kullanıma açık hale getirilir. Diğer öğretmenler dersin son halinin öğretimini ders yıllık planında öngörülen tarih ve saatlerde uygulamak ve uygulamaları gözlemlemek için davet edilir.

Ders modülleri öğretmenlere tanıtılır, kullanım pratikleri gösterilir. Ders imecesi uygulama süreci ile ilgili bilgilendirmeler ve sistemin kullanımı ile ilgili olarak örnek uygulamalar yapılır, sorular cevaplanır.

3- Uygulama Süreci (Öğretim yılı süreci Eylül-Haziran)

Ders İmecesi uygulama süreci her ders yılı boyunca devam eder. Ders yıllık planlarındaki zamanlamaya göre öğretmenler tarafından işlenir. Uygulama süreci “Zümre Yürütme Kurulları” ve “Ders İmecesi Ekipleri” tarafından planlanır ve yürütülür.

Uygulama öncesi ders içeriklerinin materyallerinin ve etkinliklerinin kullanıma hazır hale getirilmesi: Ders yıllık planında belirtilen dersin uygulanacağı tarihe kadar uygulama öncesi ilgili “Ders Modülü” üzerindeki ders materyalleri ve etkinlikler gözden geçirilir. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) da dahil gereken taramalar yapılır, kazanımla ilgili materyaller ve etkinlikler tekrar analiz edilir. İhtiyaç duyulursa kazanım amaçlarına uygun yeni materyaller ve etkinlikler hazırlanır, hazırlanan materyaller ve etkinlikler geliştirilir.

Süreç içerisinde ders içeriklerinin öğretim programlarının kazanımlarına uygun bir şekilde ve değişik seviyelerde öğrenmeleri gerçekleştirecek bir yapıda, ders kitaplarından bağımsız yeniden hazırlanması ve sürekli olarak geliştirilmesi sağlanır.

Oluşturulan içerikler ve materyallerde bilimsel olarak yeterliliği, eğitim ve öğretim programının kazanımlarını gerçekleştirme yeterliliği ve görsel tasarımın ve içerik tasarımının, öğrenmeyi destekleyecek nitelikte olması ve öğrencilerin gelişim özelliklerine uygunluğu gözetilir. İçerik oluşturma yıllık döngü içerisinde sürekli gelişen canlı bir organizmaya dönüşür. İçerik ve materyaller ders kitaplarını hazırlayanlar tarafından değerlendirilebilir.

Resimler, grafikler, şemalar, sunular, videolar, kısa filmler, kavram haritaları, çalışma yaprakları, infografikler, biyografiler, afişler, yazılımlar, simülasyonlar, oyunlar, sanal gerçeklik uygulamaları, web siteleri.. vb. kazanım amaçlarına uygun materyaller ders imecesi öncesi süreçlerde araştırılır, bulunan materyaller sınıflandırılır, eksiklikleri giderilir, tasarımı yeniden gözden geçirilir.

Ders yıllık planında belirtilen ders uygulandıktan sonra gözlem ve değerlendirme formları ile elde edilen dönütler doğrultusunda ders materyalleri ve etkinlikleri tekrar gözden geçirilir, varsa eksiklikler giderilir. Kazanımla ilgili materyaller ve etkinlikler tekrar analiz edilir. İhtiyaç duyulursa yeni materyaller ve etkinlikler hazırlanır, hazırlanan materyaller ve etkinlikler geliştirilir. Ölçme - değerlendirme araçları, sorular, test ve sınavlar kazanım amaçlarına uygulama sonu dönütlere göre tekrar taranır, geliştirilir ve gelecek yıl için kullanıma hazır hale getirilir.

Ders materyalleri hazırlama sürecinde Dijital Dönüşüm Merkezlerinden destek alınır.

Uygulama öncesi son değerlendirmeler (II. değerlendirme): Stajyer mentör öğretmen adaylarının da olduğu mümkün olan en geniş katılımla uygulama öncesi son değerlendirmeler yapılır. Ders planı, kazanım materyalleri, etkinlikler, ölçme değerlendirme araçları uygulama öncesi son defa gözden geçirilir. Uygulama öncesi öğretmenlerin ilgili “Ders Modülü” üzerinden erişimine açık hale getirilir.

Dersin uygulanması ve gözlemlenmesi (II. Uygulama): Daha önceden belirlenen, izin ve onayı alınan bir okulda, ders yıllık planında belirtilen bir tarih ve saatte, gerçek bir sınıf ortamında ve kendi branş öğretmeni ilgili “Ders Modülü” üzerinden kullanıma açık haldeki “Ders İmecesi” ile hazırlanan ders planı ve materyallerle dersi işler. Gruptaki aday (Mentör) öğretmenler ve diğer öğretmenler tarafından gözlemlenen dersi öğretir. Gözlemciler, öğrencilerin ve öğretmenin ne yaptığını not alır, gelecekteki analiz ve tartışma için ses veya video kaydı yapabilir. Gözlem standart bir "Ders Gözlem Formu" kullanılarak yapılır.

Aynı ders öğretmen adayı mentör öğretmenlerce de ayrı işlenir. Aday öğretmenlerin dersleri diğer adaylar ve öğretmenlerce gözlenir. Gözlem “Aday Öğretmen Değerlendirme Formu” aracılığı ile yapılır. Derslere aday öğretmenlerden sorumlu akademisyenler de katılır, Gözlem ve değerlendirmelerde bulunur.

Diğer bütün öğretmenler dersi yıllık ders planlarında belirtilen tarih ve saatlerde ilgili “Ders Modülü” üzerinden uygular, Ders İmecesi ile ortaya konan planlar, materyaller öğretmenleri luzumsuz tekrarlardan kurtarmak ve israfı önlemek için olup, olduğu gibi birebir uygulanacak bir kalıp değildir. Dersi işlenirken, öğretmenin bilgisi, yeteneği, dersin işleneceği sınıfın düzeyi, hazır bulunuşluluğu, fiziki ortamlar, değişen şartlar vb. faktörler göz önüne alınır.

Öğretmen sistem içinde hazır bulduğu, eleştiriye tabii tutulmuş, bir çok defa denenmiş, planlar, materyaller ve ölçme araçlarıyla ustalığını, sanatını gösterir. Ders işlenişi ile ilgili tespitlerini, öğrenci yaklaşımlarını, öğrenmenin gerçekleşme düzeyini vb. Standart olarak sistemde hazır olan “Kazanım Değerlendirme Formu” doldurarak “Ders İmecesi Ekipleri”ne dönüt verir. Ders modülleri öğrenciler de dahil herkes için kullanıma açılabilir.

Ders modüllerinin öğrenme - öğretme süreçlerinin e-öğrenme sistemlerine dönüştürülmesi: Öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için e-öğrenme sistemlerine dönüştürülür. (EBA- CANVAS, MOODLE vs) Sistemin güvenilirliği ve sürdürülebilirliği sürekli kontrol edilir. Teknolojik ve bilimsel gelişmelerle beraber uygulamalardan gelen dönütler değerlendirilerek sürekli iyileşme sağlanır.

4- Değerlendirme Süreci (Sene sonu Mesleki Çalışmalar -Mayıs-Haziran)

Ders İmecesi değerlendirme süreci her eğitim - öğretim yılı sonunda Haziran ayının son iki haftasında yapılan öğretmenlerin mesleki çalışmaları kapsamında “Zümre Yürütme Kurulları” ve “Ders İmecesi Ekipleri” tarafından planlanır.

Eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesi: “Zümre Yürütme Kurulları” ve “Ders İmecesi Ekipleri” ve ders imecesine katılan bütün öğretmenler, mümkünse akademisyenler, eğitim yöneticilerinin katılımıyla eğitim-öğretim yılının ilgili zümreler bazında genel bir değerlendirmesi yapılır.

“Kazanım Değerlendirme Formları”, “Ünite Değerlendirme Formları”, memnuniyet anketleri, sınav sonuç analizleri, vb. veriler, dönütler İncelenir, veri analizleri yapılır, dersi uygulayan öğretmenlerin görüş ve düşünceleri değerlendirilir.
Dersin değerlendirilmesi ve etkisi üzerine düşünme (III. Değerlendirme): “Ders İmecesi Ekipleri” ve ders imecesine katılan bütün öğretmenler tarafından, eğitim öğretim yılı başında ders imecesi yolu ile oluşturulan ve yıllık planlar çerçevesinde okullarda uygulanan kazanım odaklı ders planlarının veri analizleri doğrultusunda dersin kazanım, kazanım değerlendirilmesi yapılır, etkisi üzerinde düşünülür. yıl içinde dersi veren öğretmen, dersin eleştirisine başlar. Grubun diğer üyeleri gözlemlerini problemli olarak görülen ders bölümleri üzerinde paylaşırlar. Öğrenci çalışması da dahil olmak üzere toplanan veriler gözden geçirilir.

Dersi yeniden planlama (III. Planlama): Veriler, dönütler ve değerlendirmeler eşliğinde dersin planlaması yeniden başlar. Öğretmenler, problemleri araştıran öğretmenler ve uzmanlar tarafından oluşturulmuş materyaller, etkinlikler, ders içerikler tekrardan gözden geçirilir. Amaç, dersin öğrenciler arasında nasıl anlaşıldığı, öğrenmenin nasıl gerçekleştiği ve ne kadar etkili olduğunu öğrenci gözü ile de görebilmek olmalı, etkili bir ders oluşturmanın ötesine geçilmelidir. Ders gelecek öğretim yılında uygulanmak üzere yeniden planlanmalıdır.

Dersi son defa gözden geçirme, Öğrenilenlerin sentezlenmesi ve çıktıların paylaşılması: Ders çalışma grubundaki öğretmenlerin gözlemlerine, verilere, yansımalarına ve akademisyenlerden gelen dönütlere dayanarak gözden geçirilir, Türkçe kullanımı ve imlalar kontrol edilir, Ortaya konan kazanım odaklı ders planları, etkinlikler, materyaller, e-öğrenme modülleri son şeklini alır. Ders modülleri ve EBA üzerinden kamu ile paylaşımı yapılır.

Zümre raporlarının hazırlanması ve bakanlığa sunulması: Zümreler bazında değerlendirmelerin yapılması, gelecek eğitim öğretim yılı zümre karar taslağı oluşturulur, yıllık ders planları gelecek yıl için yeniden düzenlenir. Standart olarak oluşturulan "Yıl sonu Zümre Değerlendirme Formu" üzerinden çalışma sonuçları değerlendirilir.

Zümrelerde ortaya çıkan görüş ve öneriler rapor haline getirilerek bakanlığa sunulmak üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğüne teslim edilir.

Projenin Nihai Değerlendirilmesi: "ÖĞRETMEN İMECESİ /Eğitim 4.0" projesinin bir yıllık uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve gelecek yıl uygulamalarının iyileştirilmesi ve yaygınlaştırılması, standart hale getirilen bir "Proje Değerlendirme Formu" üzerinden proje sonuç raporu oluşturulur.

Kurul çalışmalarının değerlendirilmesi ve sonraki döneme yansıtılması: Her yıl Mayıs, Haziran aylarında dönütler ve veriler ışığında her ders ve modül için süreç değerlendirilir, değerlendirmeler ışığında yeni planlamalar yapılır, materyaller yenilenir, E-Ders uygulamaları, Sanal Sınıf Uygulamaları ve E-Öğrenme Sistemleri yeniden yapılandırılır. Mesleki gelişim ders modülleri, içerikleri, materyalleri ve planlar gelecek yıl uygulanmak üzere tekrar oluşturulur.

Gelecek yıl uygulanmak üzere sistem yeniden kurgulanır.

DERS İMECESİ ÇALIŞMALARI İLE
Bu projede “Ders İmecesi” ders öğretim programlarında yer alan derslerin branş öğretmenlerinin bir araya gelerek, dersi kazanım amaçlarına uygun olarak planlaması, uygulaması, ders bitiminden sonra dersin kritiğinin yapılması ve ders içeriklerinin dijitalleştirilmesine yönelik bir öğretmen işbirliği uygulaması olarak yeniden tanımlanmıştır.

Ders İmecesi modeli üzerine yapılan uluslararası araştırmalar incelendiğinde, bu modelin öğretmenlerin mesleki gelişimine pek çok yönden olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Buna göre, ders İmecesi modeli uygulamaları, öğretmenler arası işbirliğine, bilgi, yetenek ve tecrübelerine, mesleki tutumlarına, öğretimle ilgili strateji bilgilerinin gelişimine, eleştirel düşünme becerilerine, öğretmenler arası iletişim ve etkileşime, öğrenme ve öğretmenin gelişimine, kuram ve uygulama arasında ilişki kurmalarına ve birbirlerini cesaretlendirmelerine katkı sağlamıştır.

Ders İmecesi (Ders araştırması) modelinde öğretmenlik mesleğine araştırmacı bir gözle bakılmakta ve işbirliğine dayalı öğretmenliğe dair sorunlara çözüm aranmaya çalışılmaktadır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının öğretmenlik problemleri ile ilgili yansıtıcı düşüncelerini etkinlikler yoluyla uygulamaya dökmeleri beklenmektedir. Öğretmen ve öğretmen adaylarının keşfederek ders araştırması süreci içinde öğretmeyi öğrendikleri görülmektedir. Ders imecesi süreci, öğretmen ve öğretmen adaylarının bizzat kendilerini işe koşarak eksiklerini görebildikleri ve dersi öğrenci gözü ile araştırdıkları bir süreçtir.

Ders İmecesi sonunda her kazanım için standart olarak;

a- Kazanım günlük ders planı (Her kazanım için ayrıntılı öğretim programlarına ve kazanım amaçlarına uygun ders planı)

b- Kazanım ders içeriği (Her kazanım için ders kitabından bağımsız kazanım ifadesi ve açıklamaları doğrultusunda bir kazanım ders içeriği oluşturulur.)

c- Kazanım kavram haritası (Her kazanım için kazanımı ifade eden bir kazanım kavram haritası oluşturulur)

d- Kazanım materyalleri havuzu (kazanımla ilgili materyaller bu havuzda toplanır.)

e- Kazanım etkinlikleri havuzu (kazanım etkinlikleri bu havuzda toplanır.)

f- Ölçme - değerlendirme havuzu (ölçme değerlendirme malzemeleri, soruları, testleri bu havuzda toplanır.)

g- Kazanım sunumu (Ders planına uygun, ders içeriği, ders materyalleri, etkinlikleri ve ölçme değerlendirme araçlarının yer aldığı etkili bir slayt/sunum) oluşturulur.

İmeceye katılan öğretmenler, bulut üzerinden standart olarak önceden oluşturulan ve ilgili modülün web sitesi üzerinden paylaşıma açılan bu materyallerin üzerinde çalışırlar, bu materyalleri geliştirirler. Kargaşaya ve kaynak israfına yol açmamak için zorunlu olmadıkça yeni bir belge doküman oluşturmazlar. Böylece herkes aynı doküman üzerinde iyileştirmeler yapar. Her dokümanın, materyalin mükemmellik süreci oluşur.

  • Üretilen materyaller ders modülü web sitesinde herkes için kullanıma sunulur. EBA, E-Ders ve E- Öğrenme sistemlerinde kullanılır.
  • Ders modüllerinin içerikleri bulut üzerinde depolanır ve işlenir,
  • Depolanan ve işlenen içerikler modül web sitesi üzerinden sergilenir, kullanıma açık hale gelir,
  • Modül içi iletişim, üretim, paylaşma ve tartışma sanal sınıf uygulaması üzerinden (Google Classroom) yapılır,
  • Modül içindeki içeriklerin geliştirilmesinde “Ders İmecesi” modeli uygulanır.
  • Geliştirilen içerikler, materyaller, etkinlikler vb. EBA Ders ve diğer Öğrenme Yönetim Sistemleri (OYS-LMS) üzerinden e-öğrenme sistemlerine dönüştürülür.
  • Proje çalışmaları ile ortaya konan bütün sistemler, modüller, içerikler, materyaller, etkinlikler, ölçme-değerlendirme araçları vb. YALIN Yönetim Felsefesi ve araçları ile dijital zeminlerde yapılır.

Örnek Modül Uygulama Süreci bağlantıda sunulmuştur. Bu süreç aşağıda sunulan “Öğretmen İmecesi Modül Haritası”nda bulunan bütün modüllerde uygulanır.

DERS İMECESİ MODÜLLERİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.