YARDIM KILAVUZU

Tarih İmecesi Yardım Kılavuzu

Değerli Arkadaşlar,

YÖK tarafından açıklanan 2018 Üniversite sınav sonuçlarına baktığımızda bütün derslerden başarı oranımız ortalama %20 yi geçmiyor. 10 sorudan ancak bir iki doğru ortalamasına sahibiz.
Öğrenmede ve öğretmede sorun yaşıyoruz.
Bu sorunu aşmak için öğretmenlerimiz "Eğitim 4.0 İçin Yalın Uygulamalar Projesi" kapsamında branşlarına (Tarih Öğretmeleri) göre bir araya gelerek imece usulüyle kazanım odaklı, sade, amaca hizmet eden, her zaman güncel kalan, sınıflarda uygulanmış, denenmiş ders materyalleri hazırladı, kazanım sunumları ve videoları oluşturdu. Kazanım odaklı ders planları geliştirdi. Bütün bunlar kazanım hedeflerine odaklanan, sade ve yalın tasarımıyla ders modüllerine dönüştü ve dönüşmeye devam ediyor.
Bu projede sistem 1- Genel Kullanıcılar, 2- Tarih Zümre Öğretmenleri, 3- Tarih İmecesi grubu olmak üzere üç şekilde kullanılabilir.

1- Genel Kullanıcılar;

Bu aşamada sisteme ulaşan herkes sistem ürünlerini kullanabilir, öğrenci ve öğretmenler;
  • Kazanım odaklı ders sunumlarına ulaşabilir,
  • Kazanım videolarını derslerinde kullanabilir,
  • Kazanım değerlendirme testleri ile öğrendiklerini değerlendirebilir,
  • Kazanımlarla ilgili eleştirilerini, önerilerini kazanım değerlendirme formlarıyla gönderebilir, kazanımın daha etkin bir şekilde öğretilmesine katkı verebilir,
  • Kazanımla ilgili ek kaynaklara ulaşabilir,
  • Süreç içerisinde derslerde işleyeceğin kazanımlara ait materyal ve sunumları ders öncesinde görmenin avantajına sahip olabilir,
  • TYT, AYT vb. sınavlara hazırlanabilir.

2- Tarih Zümresi Öğretmenleri;

Bu aşamada özellikle tarih öğretmenlerimiz "Tarih Öğretmenleri Zümresi" Google Grubuna üye olmak zorundadır. Üyelik için tarih öğretmenleri "Tarih Öğretmenleri Zümresi" Google Grubuna başvuruda bulunabilir. Üyelik onaya bağlıdır.
Genel kullanıcıların sahip oldukları haklara ek olarak, Tarih Ders Zümresi içindeki öğretmenlerimiz:
  • Yıllık planlara, Ders zümre kararlarına, Tarih BEB dosyaları ve diğer tarih zümre dokümanlarına ulaşabilir,
  • Kendi sürücülerine indirebilir ve özelleştirerek kullanabilir,
  • "Tarih Öğretmenleri Zümresi" Google Grubu içinde sorular sorabilir, mesleki tartışmalara katılabilir,
  • Daha iyisi için değerlendirme formlarıyla geri dönüt verebilir ve gelişim için katkı sunabilirler.

3- Tarih İmecesi'ne Katılan Öğretmenler;

Bu aşama Öğretmenlerimiz artık kullanıcı değil işin mutfağında üretici konumundadır. Birlikte düşünmek, birlikte tasarlamak, birlikte üretmek için ben de varım diyenler "Tarih İmecesi" Google Grubuna (Forum) üye olmak zorundadır.
  • "Tarih İmecesi" ne üye olan öğretmenlerimiz, en az bir kazanım üzerinde doğrudan sorumluluk alır. kazanım bazında ders planı oluşturur, yöntem ve tekniklerini ortaya koyar, buna göre ders materyalleri, ders etkinlikleri, ders sunumları, kavram haritaları vb. içeriklerini hazırlar, geliştirir, kontrol eder,
  • Sorumlu olduğu kazanımla ilgili içerikler ve materyaller hakkında geri dönüşleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak sürekli bir iyileştirme ve geliştirme süreci oluşturur.
  • Bir kazanım üzerinde birden fazla sorumlu olabilir, bu durumda diğer öğretmenlerle işbirliği yapar, bir kişi koordinatör olur, takım çalışması yürütür.
  • Sorumlu olduğu kazanımlar dışında diğer kazanımların hazırlanmasında imkanları ölçüsünde yardımcı olur, destek çıkar, kazanımları sınıfında uygular ve uygulama sonucu olumlu, olumsuz eleştirilerini, görüş ve önerileriyle birlikte içeriklerin gelişimine katkı sunar.
  • Ders olarak TARİH-9 Modülü, Ünite olarak 9.1 Tarih ve Zaman Modülü, Kazanım olarak "9.1.1. Tarihin Konusu, Kapsamı ve Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi" bütün çalışmalarda örnek model olarak alır ve bu temel üzerine bir standart oluşturulur.
  • Tarih İmecesi'ne dahil olan öğretmenler tartışmalarını "Tarih İmecesi" Google Grubu (Forum) üzerinden yürütür, Öğrenme ve İşbirliği Platformu olarak "Tarih İmecesi Sanal Sınıf" ı kullanır, anlık haberleşme ve iletişimini "Tarih İmecesi" WhatsApp Grubu üzerinden yapar.
  • Türkiye genelinde tarih öğretmenlerin bir araya gelip uyguladığı bu işbirlikçi yapı, diğer branş ve seviyelerde yaygınlaşabilir. "
  • Eğitim 4.0 İçin Yalın Uygulamalar Projesi"nin önemli bir ayağı olan bu çalışmaya gösterdiğiniz ilgi ve katkı için teşekkür ederiz.
Kazanım hedeflerinden şaşmadan, zamanı ve enerjimizi verimli kullanıyor, birlikte çalışmanın, üretmenin ve paylaşmanın gücünden faydalanıyoruz.
Yalın üretim felsefesiyle dijital zeminlerde oluşturulan bu sistemle zamanı ve kaynaklarımızı verimli ve etkin kullanarak değer olarak insana odaklanmanın fırsatını yakalayacağız.
Fırsatlar ancak gelirken ve önü kesilerek yakalanır, ardından koşularak değil.

Başarılar diliyoruz. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder