15 Haziran 2020 Pazartesi

2019-2020 Yıl Sonu Tarih Zümre Öğretmenleri Kurulu Toplantısı

 2019-2020 Yıl Sonu Tarih Zümre Öğretmenleri Toplantısı
Tarih İmecesi olarak "2019-2020 Sene Sonu Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantısı"nı Zoom Mieting üzerinden Online olarak yapıyoruz

1. 2023 Eğitim Vizyonu: Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda okullar/kurumlar tarafından gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesi.
2. Öğretim Programı ve Kazanımlar: Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımlarının ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında ne gibi sorunlarla karşılaşıldığının müzakere edilmesi. Yenilenen, güncellenen öğretim programları uygulamalarının değerlendirilmesi.

3. Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri: Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenecek ders ve kazanımlara uygun yeni etkinliklerin üretilmesi ve paylaşılması.

4. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derslerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile örnek ders işleniş biçimlerinin paylaşılması.

5. Öğretim Materyalleri: Ders konularının öğretiminde eğitim teknolojilerinden yararlanılması, materyallerin değerlendirilmesi, materyal kullanımı ve paylaşımı.

6. Sosyal Kültürel Etkinlikler: Derslerde verimliliği artırmak için yapılan okul içi ve dışı sosyal-kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi.

7. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı: Sınıf yönetimi, derslerin işlenişi sürecinde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini arttırmak ve eğitimdeki akademik başarı düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.

8. Ölçme ve Değerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme kriterleri ile tekniklerinin görüşülmesi.

9. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmaların, başvurabileceği kaynakların (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve İnternet adresleri vb.) tespit edilip değerlendirilmesi.

10. Özel Eğitim Uygulamaları: Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi.

Genel gündem maddelerinin yanı sıra;

• Covid-19 salgını süresince alınan tedbirler kapsamında Bakanlık, ilçe/il millî eğitim müdürlükleri ile okul/kurumlar tarafından gerçekleştirilen uzaktan eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve konuya ilişkin raporun hazırlanması.
• Covıd-19 salgını sonrası kontrollü normalleşme sürecinde okul, sınıf ve zümre genelinde yapılacak iş ve işlemlerin belirlenmesi.
• 2020-2021 Eğitim ve öğretim yılında öğrencilerin Covıd-19 salgını sürecindeki öğrenme  kazanımlarına ilişkin eksiklerin giderilmesine yönelik gerçekleştirilecek tamamlayıcı eğitim programının planlanması.konuları da toplantıda ele alınacaktır.

2019-2020 Yıl Sonu Tarih Zümre Öğretmenleri Kurulu Toplantısı Katılım Formu

3 yorum:

  1. Değerli arkadaşlar, Yaklaşık kamu/özel 20 bin tarih öğretmeniyiz ve hepimiz bir zümreyiz.

    YanıtlaSil
  2. Mesleki gelişim çalışmaları kapsamında ele alınacak konular zümre tarafından görüşülecek

    YanıtlaSil
  3. toplantı kararlarına nasıl ulaşacağız formu doldurdum görüş belirttim toplantıya katılmadım ama kararlara ulaşma seçeneğini işaretledim kararlara nasıl ulaşabilirim?

    YanıtlaSil

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.