9 Eylül 2019 Pazartesi

Eğitimde Sürekli İyileşme, Gelişme, Sistematik Düşünme İhtiyacı


Eğitimde Sürekli İyileşme, Gelişme, Sistematik Düşünme İhtiyacı

Her alanda olduğu gibi eğitim alanında da zaman, emek israfı çok fazla, yaptıklarımızı tekrar tekrar yapıyor, birimizin oluşturduğu bir planı, materyali, etkinliği binlerce öğretmen ayrı ayrı yapmak zorunda kalıyor ya da internetten bulduğumuz materyalleri amaca uygunluğuna veya kalitesine bakmaksızın derslerimizde kullanıyoruz.
Yapılan bir işi, iş akışına dönüştürüp süreç odaklı planlama ve geliştirme alışkanlığımız çok zayıf. Toplum olarak yaptıklarımızı kayıt altına alma alışkanlığımız sınırlı. Her seferinde bir işe yeniden başlıyoruz; yaptığımız işlerde belirli bir sistem, bir gelenek oluşmuyor. Yaptıklarımızı tanımlamaya, tanımladıklarımızı da yapmaya çalışmalı, süreç odaklı, ölçülebilir, sürekli gelişime uygun standart iş akışları oluşturmalıyız. Eğitim kurumları ve öğretmenler olarak iş yapma biçimimizi gözden geçirmeli, kalite ve yalın yönetim felsefesini hayata geçirmeliyiz. Ne dersiniz?
BİRLİKTE Düşünmek, Tasarlamak, Üretmek ve Paylaşmak İçin ÖĞRETMEN İMECESİ /Eğitim 4.0 Projesi, 
PROJE KATILIM FORMU'nu doldurarak siz de katkı verebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.