23 Ağustos 2019 Cuma

Öğretmen İmecesi İşleyişi, Roller, Görev ve Sorumluluklar Kılavuzu


Öğretmen İmecesi İşleyişi, Roller, Görev ve Sorumluluklar Kılavuzu

Değerli Arkadaşlar,

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim 2023 Vizyon Belgesi Çerçevesinde “Öğretmen İmecesi / Eğitim 4.0” isimli bir proje hazırladı. Projenin plot uygulamasını İl Tarih Zümresi, tarih öğretmenleri olarak 2019-2020 eğitim-öğretim yılı için “Tarih İmecesi” ismiyle uygulayacağız.
Proje kapsamında tarih öğretmenleri bir araya gelerek imece usulüyle öğrenme ve öğretme süreçlerimizi yalın felsefe ve üretim araçlarıyla, dijital zeminlerde yapılandıracak, kazanım odaklı, sade, amaca hizmet eden, her zaman güncel kalan, sınıflarda uygulanmış, ders planları geliştirecek, ders materyalleri hazırlayacak, etkinlikler tasarlayacak, kazanım sunumları ve ölçme değerlendirme araçları oluşturacaktır. Bütün bunların kazanım hedeflerine odaklanan, sade ve yalın tasarımıyla ders modüllerine ve e-öğrenme sistemlerine dönüşmesi beklenmektedir.

Bu projede zümre öğretmenlerimiz daha çok değil, daha az ama daha planlı, sistemli, işbirlikli, eğitim teknolojilerini daha etkin ve kullanarak çalışacak, eğitim sistemimizin gelişimine olumsuz eleştiri ve hayıflanmaların dışında olumlu katkılarda bulunacaktır.

Projede, 1- Genel Kullanıcılar, 2- Modül Sorumluları, 3- Akademik Danışmanlar, olmak üzere roller tanımlanmıştır.

1- Genel Kullanıcılar;

Sistem içindeki modüller ve içerikleri dışa kapalı olup, ancak bir bağlantıya sahip olanlar, sisteme ulaşabilir. Projenin halka açık yüzü TARİH İMECESİ Web Sitesi ‘dir Tarih öğretmenlerimiz dahil, ilgili herkes, projenin bütün modüllerine bu site üzerinden ulaşabilir. Ayrıca öğretmenlerimiz bu site üzerinden:

Yıllık planlara, Ders zümre kararlarına ve diğer tarih zümre dokümanlarına ulaşabilir, yorumları ile içeriklerin kalitesinin gelişimine katkı yapabilir,

Ders modüllerini ve modül çıktılarını internet ortamında doğrudan kullanabileceği gibi, kendi sürücülerine indirip özelleştirerek derslerinde kullanabilir,

Daha iyisi için değerlendirme formlarını doldurarak ve yorumlar yaparak sorumlulara ve içerik geliştiricilere dönüt verebilir ve sistemin gelişimi için katkı sunabilirler.
2- Modül Sorumluları;

Proje, Eğitim 2023 Vizyonu çerçevesinde, Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ar-Ge çalışmaları kapsamında yürütüldüğünden resmi nitelik taşımaktadır. Yerl ve ulusal anlamda resmi ve özel kurumlarda görev yapan tarih öğretmenlerinin zaman ve mekan sınırlarını ortadan kaldıran dijital imkanlar sayesinde projeye olumlu katkılar vermesi beklenmektedir.

Projede aktif olarak görev alacak öğretmenlerimizin sorumluluk alanı “Tarih İmecesi Katılım Formu” üzerinden belirlenmektedir. Formu dolduran ve sorumluluk alanını belirleyen öğretmenlerimiz artık kullanıcı değil, işin mutfağında üretici konumundadır. Amaç öğretmen olarak daha fazla çalışmak değil, imece usulü ile işin bir ucundan tutup herkes için güzel bir öğrenme-öğretme ekosistemi kurmaktır.

Modül çalışmalarında dijital mekan olarak sanal sınıf uygulamaları (Google Classroom) kullanılır. Burası modül üretimin yapıldığı bir mutfak/atölye vazifesi görür. Modül sorumluları, bu sanal sınıfa koordinatörler tarafından ya doğrudan davet edilir, ya da modül üzerinde sorumluluk almak isteyenler, modül giriş kodu ile sisteme dahil olurlar.


Modüller bulut üzerinde (Google Drive) kontrollü bir şekilde kullanıma açık tutulur, Belge dokümanlar bulut araçları ile (Google dokümanlar, e-tablolar, slaytlar, çizimler, formlar) üretilir, Modül çıktıları Google Sites üzerinden sergilenir,

Öğretmenlerimiz, Tarih İmecesi Katılım Formu üzerinden en az bir modül üzerinde doğrudan sorumluluk alır. Modül sorumluları ile birlikte işbirliği içinde çalışır ve ünite bütünlüğü içinde kazanım bazlı sorumluluk alır, ders planı oluşturur, yöntem ve tekniklerini ortaya koyar, buna göre ders materyalleri, ders etkinlikleri, ders sunumları, kavram haritaları, ölçme-değerlendirme araçları vb. içeriklerini hazırlar, geliştirir, kontrol eder,

Sorumlu olduğu ders/modül/kazanımla ilgili içerikler ve materyaller hakkında geri dönüşleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak sürekli bir iyileştirme ve geliştirme süreci oluşturur.

Bir modül üzerinde birden fazla sorumlu olabilir, bu durumda diğer öğretmenlerle işbirliği yapar, bir koordinatör liderliğinde takım çalışması yürütür.

Sorumlu olduğu modüller dışında diğer modüllerin hazırlanmasında imkanları ölçüsünde yardımcı olur, destek çıkar, ders modüllerinin çıktılarını sınıfında uygular ve uygulama sonucu olumlu, olumsuz eleştirilerini, görüş ve önerileri ile birlikte yaparak, içeriklerin sürekli gelişimine katkı sunar.

Ders olarak TARİH-9 Modülü, Ünite olarak 9.1 Tarih ve Zaman Modülü, Kazanım olarak "9.1.1. Tarihin Konusu, Kapsamı ve Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi" bütün çalışmalarda örnek model olarak alınır ve bu temel üzerine bir standart oluşturulur.
3- Akademik Danışmanlar

Akademisyenler uzmanlık alanlarına göre modüller üzerinde danışman olarak görev alabilir. Her modülde birden fazla akademik danışman bulunabilir. Danışmanlık gönüllülük esasına göre yapılır. Akademik danışmanlar;
  • Modül amaçlarına uygun olarak çalışmalara katılır, süreçleri takip eder, analizler yapar, alanı ile ilgili önerilerde ve katkılarda bulunur,
  • Modül çıktıları ile ilgi akademik çalışmalar yapar, çıkarımlarda bulunur, bilimsel makaleler hazırlar,
  • Mesleki Gelişim ve Hizmetiçi Modüllerinin oluşumuna katkı verir, ihtiyaç duyulduğunda eğitim programları hazırlar ve eğitmen olarak katılır,
  • E-öğrenme sistemleri oluşumunu takip eder,
Yalın üretim felsefesi ile dijital zeminlerde oluşturulan bu sistemle, Eğitim 2023 vizyonu hedeflerinden şaşmadan, zamanı ve enerjimizi verimli kullanıyor, “BİRLİKTE Düşünme, Tasarlama, Üretme ve Paylaşma”nın gücünden faydalanıyoruz.

Başarılar diliyoruz. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öğretmen İmecesi /Eğitim 4.0 Projesi kapsamında hazırlanan bu içerikler, imece usulü ile sizden gelen dönütler ışığında sürekli geliştirlmekte olup, eleştiri, görüş, düşünce ve yorumlarız bizim için hayati öneme sahiptir. İlgi ve desteğiniz için teşekkür ederiz.